måndag 16 mars 2009

Dag 6 - Det värsta är över nu?

Är det värsta över nu? Svettas fortfarande mycket, men känns som att det är avtagande. Eller kanske jag börjar vänja mig? 
Natten var som vanligt fylld med konstiga drömmar samt några uppvaknanden, men det känns bättre och jag känner mig stark. Faktum är att jag försöker svettas så mycket som det bara går, så att man får ut skiten fortare...
Går ju snart in på andra veckan utan majja så det känns spännade. Men visst fan kan jag bli tokigt sugen på att röka en joppe, speciellt för att bli av med rastlösheten....
jaja, kanske ska försöka komma iväg till badhuset och simma lite, om inte så kan man ju alltid kolla på den gamla hederliga TV serien Glappet :)




Jag kan också notera en otroligt positiv effekt, verkar hända efter 2-3 dagars uppehåll bara. Koncentrationsförmågan förbättras avsevärt. Senaste året så har jag knappt orka hänga med i en hel film....somnar ofta bort efter en stund, eller åtminstonde nickar till osv. Men inte nu inte :) Så film ska det definitivt bli mer av. Sen har jag en hel del TV serier där jag halkat efter.

När jag började röka så var det tvärtom. Jag kunde knappt se en film om jag inte var bäng, var liksom inte roligt, men det där förändrades efter nåt år som heltidsrökare...
Eller som när man skulle knulla. Sex utan att röka gick ju liksom inte. Allt blev så bra, skönt och roligt efter några djupa bloss. Men det är länge sedan, nu blir jag mest passiv och osocial när jag röker. Alla trevliga effekter bara försvann :( Suck

Inga kommentarer: