lördag 24 januari 2009

Anledningar att sluta röka cannabis

Anledningarna att sluta röka cannabis kan vara många och väldigt olika. För mig är det uppenbart. Jag hade aldrig tänkt att bli vanerökare. Nu, efter 2 år med dagligt rökande är det dags att inse att något gick snett.

Det finns inget ont som inte för något gott med sig.
Sant. Jag hoppas kunna dela med mig av de många erfarenheter och insikter som rökande har gett mig. Ett expriment, väldigt intresannt, men som nu måste ta slut.
Problemet är ju att det känns som att det skulle kunna hålla på så här i evighet om jag inte gör något. 2 år.
Missbrukare? Nej, inte jag, men vanerökare.

Jag vaknar med bomull i huvudet varje morgon, tänder oftast en pipa nästan direkt. Innan jag sätter på kaffe eller borstar tänderna, eller gör någonting över huvud taget.

1.Bomull-i-hjärnan-känslan
Man nästan skämms lite, när man vaknar, så långsam i huvudet. Men eftersom man är så seg så hinner man inte tänka eller oroa sig allt för mycket innan pipan är tänd igen och man återgå till "normalt" läge.

2. Depression
Förstärkandet av min västerländska depression efter 2 år av cannabisbruk, beror på ett flertal saker, och har egentligen inget direkt samband med rökandet av cannabis i sig.
Jag får ingenting gjort när jag röker cannabis, och varje dag, 2 år i sträck, suck..... Sista tiden har jag kännt mig vilsen på många plan och känner att jag inte riktigt vet var jag står i livet, eller vad jag vill. Det känns som att 2 år bara passerade, snabbt, utan tid att reflektera eller uträtta något.




Inga kommentarer: