onsdag 28 januari 2009

Dag 4 - Cannabisabstinens existerar inte

Cannabisabstinensen uteblir. Existerar inte. Enda förändringen är att mitt humör är sämre än vanligt, samt att jag svettas lite mer. 
Humörsvängningarna beror nog mest på att jag känner mig så klar i hjärnan, och har problem att fylla min tid med något som känns meningsfullt. Men det går inte att jämföra med hur man blir när man slutar med nikotin, vilket ger abstinensbesvär. 
Fortsätter det såhär så kommer det ju inte att vara några problem alls :)

5 kommentarer:

Sebastian Fernstedt sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sebastian Fernstedt sa...

Bra blogg, jag kommer följa den ^^ Keep up the good work!

Unknown sa...

bra att du inser, du har samma syn på det som jag, jag har varit precis där du är nu :) och yes box håller du dig tillräckligt länge så blir der som första gången med skrattnojjor osv.

Oscar Wolf sa...

Rökte själv ett par gånger om dagen under hösten, insåg att det var dags att sluta. Så jag gjorde det. Ett par timmar efter jag slutat tänkte jag "Vad skönt det vore med en joppe.." Sen blev jag bara piggare och piggare i både sinne och kropp. Under två dagar kände jag att det vore skönt att ta sig en och bara slappna av men då gick jag istället på en promenad. Efter två dagar var jag "färdig" kan man säga. Hade inga humörsvängningar, inga fysiska effekter förutom att jag blev piggare som sagt. Nu var det kanske tre månader sedan jag slutade, har tagit ett par bloss hos en vän vid två tillfällen, lika ofta som jag druckit alkohol :) Detta trots att jag missbrukade under hösten (utbildningen blev lidande). Och trots att jag har möjlighet att ha nytt kladdigt grönt i handen på under en halvtimme :)

Unknown sa...

Jag kommer med intresse följa dig i din blogg. Jag skulle kunna ha skrivit det själv. Jag har samma tankar och funderingar. Skönt med folk som tänker tycker jag