torsdag 12 mars 2009

Sex & Drugs & Rock & Roll

12 Mars. Idag hade jag tänkt röka på. Bli tokstenad. Uppleva ett rus som jag inte känt på år....Ren i 6 veckor? 
LOL. 
Kanske har jag blivit galen, trodde att det skulle vara lättare. Fan. Detta gör ju att man känner sig misslyckad. Att man inte ens kan klara 6 veckor utan att röka är ju nästan löjligt. Hur kunde det bli så här? Och vad fan hände?
Efter 7 dagar utan att röka hasch/cannabis så blev jag bjuden på fest. Givetvis så fanns det cannabis tillgängligt och jag fick för mig att jag skulle röka, hade ju trots allt inte tagit ett enda bloss på en vecka. MEN VAD SKÖNT. Nästan löjligt, kändes nästan som första gångerna man rökte, skrattade friskt och mådde riktigt bra. Men dagen efter kände jag en stor besvikelse på mig själv, fan, var ju nästan halvvägs...Så jag blev less och köpte en påse, och here we are. Gräspåsen är nu slut, så det blir ett nytt försök, har dock inte bestämt mig för någon tidsgräns denna gång. Orkar inte bli besviken igen. Vill inte bli en jävel som alltid ska sluta och alltid återfaller  osv. Nu har jag inte rökt på 2 dagar iaf, och känner mig lite piggare, tänkte försöka ta tag i bloggen osv...
Men utan tvekan så det svåra med att sluta röka cannabis är VANAN. Jag vet fan inte vad jag ska göra med all tid som frigörs när jag inte röker. Och sitter man rastlös en kväll och har majja tillgängligt så är det ju galet lätt att man tar några bloss, så är kvällen räddad sen...
Senaste månaden har istället för ren, blivit raka motsatsen. Som sagt, rökte upp en påse weed, samt ett antal kvällar med E. Går det åt fel håll? Blir lite rädd ibland, men lite kul ska man väl få ha eller?
Hur som heslt, nu blir det lungt ett tag framöver, eller iof, på lördag blir det nog E, men ska hålla mig borta från cannabis. GL!



1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas du fortfarande läser här ibland så du kan hjälpa mig för vi har/hade exakt samma problem. Jag har rökt i 13 år varav dom senaste 7-8 varje dag från morgon till kväll. Min historia är lång så om du orkar hjälpa mig så svara här så kan vi kanske ta kontakt. Martin